Każdy gracz ma na start 3 techniki + jedną pasywną, która określona jest z góry przez to w jakim klanie jest. Co więcej, każdy podwładny dopasowuje swoje umiejętności do kanonu swojego klanu. (np. ktoś z czerwonego musi robić coś z ognia. Nie może sobie nagle tworzyć czegoś z wody) Mieszkańcy nie władają magią, więc nie przysługuje im karta technik. Co do strainów oni posiadają bardzo małą ilosć magii, jednak oczywiście kartę wypełnić mogą, a nawet powinni.
Ilość technik można zwiększyć tylko i wyłącznie fabularnie poprzez trening z Mistrzem Gry. Trening nie może odbywać się częściej niż 2 fabuły na minimum 10 postów z MG. Techniki również mogą być wzmacniane na tej samej zasadzie i wszystko zależy od inwencji Mistrza. Każda technika, jeśli jest to złożony trening musi zostać ogólnikowo opisana, w jaki sposób ma zostać wytrenowana. Oczywiście istnieje limit treningu techniki wynoszący 5.
Na napisanie karty magii jest dwa tygodnie od złożenia Karty Postaci. Po tym czasie na postaci permanentnie blokowana jest możliwość ich posiadania.